Háromkerekű kerékpárról

csepel20" háromkerekű kerékpár bordó összecsukható

Néhány gondolat és jó tanács őszintén a háromkerekű kerékpárról vásárlás vagy megrendelés előtt.
Több mint 10 éves tapasztalatom van háromkerekű kerékpár építéssel és vezetni tanítással kapcsolatban , sok száz ember tanítottam -megtanítottam háromkerekűt vezetni,kérem olvassa el észrevételeimet( még ha hosszú is)és fogadja meg tanácsaimat. Ha kérdése van írjon -hívjon,megbeszéljük.
A tricikli méret a normál esetben a testmagasság függvénye:
> (130)150-170cm 20"kerekű Pl.:Camping
> 165-175cm 24" kerekű Pl.:Budapest24"
> 175cm- 26"kerekű Pl.: Budapest A-B-C típusok
A helyes test tartás miatt (egyenes hát , laza tehermentes karok ) mindig egyel kisebb méretű triciklit kell használni ,mint biciklit
illetve alapesetben a tricikli, ülés- kormánytávolsága rövidebb kell legyen mint a biciklinek.
érdekes módon ez a méret a kerékméret növelésével egyenes arányban nő .
másik érdekesség hogy nagyobb kerekű kerékpárok ülés ,alsó limit ,is magasabban van mint ,egy kisebb kerekű kerékpáron.
Az egyik legfontosabb gondolat:
A HÁROMKEREKŰ ÉS EGYEDI KERÉKPÁROK VEZETÉSÉT MEG KELL TANULNI .
JAVASOLOM, hogy vásárlás előtt mindig próbáljanak ki egy 3 kerekűt, vagy az általam gyártottat, vagy lakóhelyükön valakiét. Ha nincs ilyen, akkor hívjon, hátha tudok valakit a közelben, vagy keressenek fel - minden kötelezettség nélkül - próbára, tanulásra. Nyugodtan szólítsanak le 3kerekű bringásokat az utcán,
segíteni fognak! Hiszen mindenki kezdte valahogy! Sok kellemetlenségtől megkíméli saját magát, aki elébe megy a problémáknak. Mindenki mérje fel képességeit és ezek figyelembe vételével rendeljen,általában a kerékpár nyerges triciklivel nehezebb a székes vagy ülőkés háromkerekűvel könnyebb megtanulni.
DE GYAKORLATILAG BÁRKI MEGTANULHAT 3KEREKŰ TRICIKLIT VEZETNI!!!
A másik legfontosabb gondolat:
A HÁROMKEREKŰ KERÉKPÁR ANNAK KELL, AKINEK VALÓBAN KELL!:
Több ember azt gondolja, szégyen háromkerekű kerékpárral közlekedni, pedig nem az annak, akinek más módja nincs, hogy mozogjon, és hogy kimozduljon otthonról, vagy elmenjen az orvoshoz. Annak KELL!
.Voltak olyan vevő "jelöltek", aki azt mondták ;nem megy a bundájához, hogy nézek ki rajta , mit szólnak az emberek,stb. (?). hát nekik nem kell. Aki fél a forgalomban a kétkerekűvel, az sajnos félni fog a 3kerekűn is.
Vevő családtagok mindig beszéljék meg a szülőkkel, vagy akinek venni szeretnék ezeket a kerékpárokat, hogy szeretnének-e egy ilyen kerékpárt ,mert nem a családtagok fogják használni.
Sok esetben a szülő hallani sem akar róla és ilyenkor "a megnemtanulás" 99,%
_AKIKNEK AJÁNLOM:
Akik nem tudnak kétkerekűvel menni, végtag hiányosoknak, "szédülősök" egyensúly „problémásoknak „ agyi történések után, akiknek nehezen megy a kerékpárra fel-, ill. leszállás, és emiatt többször el is estek,azoknak akik soha nem tudtak kétkerekűvel megtanulni és azoknak akik úgy ÉRZIK NEKIK EZ KELL!

FONTOS !: Ha nem ült még soha háromkerekű kerékpáron ,csak segítséggel tanuljon és először csak tolja valaki amíg biztosan nem tudja irányítani és kormányozni az ön által választott irányban. Elektromos és benzines 3kerekű kerékpár vezetése is tanulást igényel, ezek tanulásánál is ,ha van rá mód előbb tolva majd pedálozva tanuljon meg háromkerekűzni és csak utána kapcsolja be a motort.
Ugyanúgy, mint az úszást, az olvasást, vagy az autóvezetést stb. ezt is meg kell tanulni. Mivel nem vagyunk egyformák, ezért valakinek hamarabb, valakinek később sikerül elsajátítani. Semmilyen jogosítvány, motorosgyakorlat,kétkerekű kerékpározni tudás ,képzettség,végzettség és IQ nem jelent előnyt háromkerekű vezetés tanulásakor.
Pedálozáskor a hátsó (BAL)hajtás miatt jobbra szeretne a tringa kanyarodni - ezt kell megszokni. Első induláskor szinte mindenki nekimegy a kerítésnek jobb oldalon (a jobb hajtásúval meg baloldali kerítésnek). Ilyenkor ne próbálkozzon tovább a "pedálozós "tanulással ,kérjen meg valakit hogy tolja. Mert először is a kormányzást kell meg tanulni ,- egy háromkerekű másképp kanyarodik mint egy kétkerekű- . Másképp viselkedik azonos szituációban. Pl.:lassú-kis ívű kanyarban kétkerekűnél le kell rakni a lábat,míg a háromkerekű szinte egy helyben megfordul. Rossz úton egy háromkerekű billeg és" rángatja" a kormányt ,ilyenkor hagyni kell hogy járja az "útját" és korrigálni kell.Az egész az agyban dől el, - igen, a kétkerekű kerékpár vezetését el kell felejteni. Akinek jó az egyensúly érzéke ,megpróbál egyensúlyozni és emiatt nem tud kanyarodni . Akik nem tudtak soha kerékpározni, azok hihetetlen módon, szinte azonnal hajtják a 3kerekűt. Akiknek volt gyerekkorukban kicsi 3kerekűje (hátsó hajtású), azok kevés gyakorlás után tudnak vele menni.
AZ EMBEREK 80% NÉMI (10 perc, és két hét közötti) GYAKORLÁS UTÁN TUD VELE MENNI!
Vezetése oldalkocsis motorkerékpárhoz hasonló, vagyis nem a kerékpár bedűlésével kell kanyarodni, hanem a felső testűnk oldal irányú hajlásával. Persze ez nem tűnik egyszerűnek, de gyakorlással és akarással elsajátítható. Aki feladja, és azt mondja, hogy ez nem nekem való, annak még, vagy már nem kell háromkerekű kerékpár. Sajnos a kor előre haladtával egyre nehezebben tanul az ember. Volt olyan vevőm, akinek az egész családja ment már a 3kerekűvel, már a postás is kipróbálta, csak az nem tudott menni vele, akinek kellett volna. De a kivétel erősíti a szabályt, sok 80 év feletti ember jár háromkerekűvel. Végtag hiányos emberek is megtanulnak vele menni. De azért gondoljuk meg sok "kalapos bácsi és kendős néni "veszélyes jelenség a forgalomban bármilyen járművel még gyalog is.
TÍPUS HIBÁK:
1. A kormány görcsös szorítása – lazán, egy ujjal (jobb vagy bal) lehet irányítani
2. Rollerezés - általában rárollerezik mindenki a lábára - lábakat a pedálra.
3. Pedálozás indításakor a kormány befordul jobbra - kerítés, sikítás, leugrás.

4. A kormány görcsös szorítása - ez már volt, mondhatnánk - azóta újra szorítják a kormányt, szinte letörik.
5. és a 2.lépés
6. majd a 3.lépés
7. Ilyenkor jön a Tolás: én tolom a nénit, vagy bácsit az udvaron, ő nem hajtja a pedált és lassan ráérez a kormányzásra, és elkezd pedálozni. (Sokszor az a gyerek tanítja szülőjét tringázni,aki annak idején őt tanította bringázni.)És kb. ugyanannyi türelem kell hozzá. Mindig javasolom, hogy olyan helyen gyakoroljon ahol sima beton, bitumen, térkő burkolatú, szabad terület van pl. multik parkolója, széles utca, ahol nincs árok és forgalom (bogárhátú utakon nehéz tanulni, mert itt még jobban érvényesül a jobbra húzás, ilyenkor könnyebb a baloldalon menni).

ÚGY GONDOLOM a "meg nem tanulás" oka is az sok esetben, hogy nincs szükségük ilyen kerékpárra.
Lehet egy kicsit ez erős, megbántani senkit nem szeretnék, de ha akarunk valamit, azt elérhetjük.
NEM SZERETTEM VOLNA SENKI KEDVÉT ELVENNI A HÁROMKEREKŰ KERÉKPÁRTÓL,
DE 3KEREKŰT NEM VESSZEK VISSZA "MEG NEM TANULÁS" MIATT, ÉS TOVÁBBI ELADÁSÁBAN SEM VESZEK RÉSZT!
(Aki bizonytalan feltétlen próbáljon ki egyet és csak utána vásároljon ,a kellemetlen helyzetek elkerülése érdekében , inkább jöjjenek el próbára,az első 10percben eldől minden!)

Sokan úgy gondolják, amikor kipróbálnak egy 3kerekűt, hogy az rossz, mert húz a kormánya. MINDEGYIK EGYOLDALI HAJTÁSÚ HÁROMKEREKŰ KERÉKPÁRNAK HÚZ A KORMÁNYA A MEGHAJTÁSÁVAL ELLENTÉTES IRÁNYBA.(de csak pedálozáskor) Többször telefonálnak hogy ezzel a biciklivel AZÉRT nem lehet menni:mert egy oldalon hajt :miért nem lehet meghajtani mindkét kereket meghajtani ,vagy a jobb oldal ,vagy a bal oldalt vagy egy tengelyen két kerék vagy racsnikkal vagy" trabi" szabadonfutóval és még rengeteg okos ötlet (szinte mindig ugyanaz és a józan paraszti észre hivatkozik) . Ezeket már mind már kipróbáltam az évek alatt és sajnos nem használható egyik sem annak ellenére hogy elméletileg jó lehetne.
-Miért nem lehet mindkét kereket meghajtani? Aki hallott már a differenciálműről az tudja, hogy a két kerék kanyarban más-más fordulaton forog, vagyis ha direktbe hajtanánk a két kereket nem lehetne vele kanyarodni. Vagy ha lehetne is, a gumikat és a kereket, meghajtó alkatrészeket nagyon igénybe venné. Előbb-utóbb eltörne, vagy elszakadna valami.
-Volt nálam javításra egy difis háromkerekű ,aminek kúpkeréktőrése után egy "mesterember "behegesztette a fogaskerékpárokat hogy mindkét kerék hajtson. Természetesen csak egyenesen ment normálisan
,kanyarban a belső íven futó kerék ugrált és a külső kerék megpróbált megkaparni. Vagyis a két hátsó kereket NEM LEHET DIFFERENCIÁLMŰ NÉLKÜL MEGHAJTANI. Az egyik oldalt elvágtam a hegesztést és így egyoldali hajtású lett ,és használható lett.
Léteznek differenciálműves háromkerekűek is, de áruk - pont emiatt – csillagászati.És LUXUS kategória
Itt elmarad ugyan a jobbra vagy balra húzás ,de A DIFFERENCIÁLMŰVEL HAJTOTT TRICIKLIT IS MEG KELL TANULNI VEZETNI ,KORMÁNYOZNI .
Egy autós oldalon találtam :Differenciálmű
Az automobilizmus hajnalán a kocsiknak merev hátsó tengelyük volt, s a két hajtott kerék egyforma sebességgel forgott. Nagyobb sebességnél ez nem volt éppen veszélytelen, mivel egy-egy élesebb kanyarban gyakorta előfordult, hogy kisodródott a jármű fara. Ennek az a magyarázata, hogy a belső, illetve a külső íven futó keréknek különböző hosszúságú utat kell megtennie. Értelemszerű, hogy a külső íven futó keréknek többször kell fordulni, mint a belső íven lévőnek, ezt azonban a merev tengely nem engedte. E probléma kiküszöbölésére alkották meg a mérnökök a speciális fogaskerékrendszerből álló kiegyenlítőművet, amely a megszünteti a fordulatszám-különbségből eredő problémákat.

Csináltam egy próbát : készítettem egy "egyoldali hajtású” tringát és egy differenciálműves kétkerék-hajtású ugyanolyan kinézetű tringát. Meghívtam háromkerekűzni nem tudó egymástól független,10 embert , külön-külön. Köztük azt is aki a józan paraszti észre hivatkozott.
1.próba : Egyoldali hajtású : felülés,hajtás ,jobbra be,sikítás , kerítés. (nem baj majd a Difis !!!)
2.próba : Difis kétkerék-hajtású:felülés ,hajtás ,jobbra vagy balra,sikítás,kerítés????? ( én sem hittem el)
3.próba : Egyoldali hajtású: felülés ,TOLÁS,Jobbra vagy balra , sikítás ,kerítés????? (na NE,majd a difis)
4.próba :difis kétkerék-hajtású: felülés?TOLÁS ,jobbra vagy balra ,sikítás ,kerítés !!!! (aha már értem )
Vagyis ez a próba bebizonyította hogy aki nem tud az egyoldali hajtásúval az nem tud a difissel sem menni.
(és fordítva is)vagyis előbb a KORMÁNYZÁST KELL MEGTANULNI! Szerintem az emberi agy nem tud ezekkel új információkkal egyszerre megbirkózni ,ezért "lépésenként kell haladni. Érdekes módon ahogy tologattam
az embereket megtanulták kormányozni majd egyszer csak elindult a lábuk és tudtak vele menni(még a "józan" is,pedig a próba előtt megegyeztünk hogy átalakítom a triciklijét difisre jópénzért-visszamondta:-))
REMÉLEM TUDTAM SEGÍTENI AZOKNAK AKIK HÁROMKEREKŰT SZERETNÉNEK VÁSÁROLNI, MEGTANULNI,
ÉS SOK ÉVEN KERESZTÜL HASZNÁLNI SZERETNÉK.
SCHLETT GYŐZŐ
NÉHÁNY OKOS KÉRDÉS ÉS VÁLASZ :
- Miért nem csinál alacsony átlépésű háromkerekűt?
Az általam épített pedálos háromkerekűk átlépési magassága 30cm körüli (jó sok), de ha figyelembe vesszük a hajtókar hosszát ami 17cm kétszer ,az 34 cm . vagyis aki nem tudja átlépni a 30cm-ert az sajnos tekerni sem tudja 34cm köríven a pedált. Csak elektromos triciklit érdemes alacsony átlépésűre csinálni.
- Győző tegyük egész le azt az ülést egész alacsonyra ,leérjen a lábam a földre.
Minek is? Mert ha leér a láb a földre kb. 6-12 cm re van a pedál a földtől alsó pozícióban és a felső holtponton 34 cm-rel feljebb van ( sajnos nem a jó ízületű emberek vesznek háromkerekűt ) , nem hajlik be a térdük ennyire. Optimálisan alsó holtponton a comb és lábszár 3-8 fokot zár be ha sarokkal állunk a pedálon.
- Pedálos háromkerekűre miért nem rak egy székek vagy karfás ülést?
Sajnos a széles ülőkék hátránya , hogy nem engedik a combok mozgását fel és le, ezért inkább elektromosokra lehet tenni széket. Pedálosra is lehet ,de ki kell vágni az ülőkét kerékpárülés alakúra vagy egész hátra kell tenni az széket és/vagy a hajtást 20cm -rel előrébb kell, a kormányt meg hátrább kell hozni.